Sürekli Eğitim Uygulama Araştırma Merkezi

MÜŞTERİ HİZMETLERİ ASİSTANI/GÖREVLİSİ MODÜLER PROGRAMI (YETERLİLİĞE DAYALI)

MESLEK ELEMANI TANIMI

Şirketlerin müşteri ilişkilerinde aracı rol üstlenerek müşteri ihtiyaçlarına cevap veren ve sorunları çözümleme süreçlerini yönlendirme bilgi ve becerisine sahip kişidir. 

GİRİŞ KOŞULLARI

  • İlköğretimi tamamlamış olmak.
  • Mesleğin gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak.

İSTİHDAM ALANLARI

Mesleğin gerektirdiği yeterlikleri kazanan bireyler Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri Alanında; 

1. Halkla ilişkiler ve tanıtım ajansları,

2. Şirketlerin halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, tanıtım bölümleri,

3. Görsel ve işitsel medya kuruluşları, 

4. Reklam ajansları, 

5. Çağrı merkezleri, 

6. Şirketlerin müşteri ilişkileri birimleri, 

7. Organizasyon ve fuar şirketleri,

8. Turizm şirketlerinde vb. yerlerde çalışabilirler. 

EĞİTİM-ÖĞRETİM ORTAMLARI VE DONANIMLARI

  • Üniversitelerin ilgili Merkezleri, Mesleki Eğitim Merkezleri, Halk Eğitimi Merkezleri ve sektördeki işletmelerde eğitim verilmektedir.
  • Programın uygulanabilmesi için Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanı standart donanımları ve mesleklerin gerektirdiği ekipmanlar sağlanmalıdır. 

EĞİTİMCİLER

1. Programın uygulanmasında Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri veya İşletme alanında eğitim almış ve tercihen sektör deneyimi olan alan öğretmenleri görev almalıdır. 

2. Programın uygulanmasında gerektiğinde Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri alanında sektör deneyimi olan teknisyen ve meslek elemanlarından yararlanılabilir.

 3. Usta öğretici; bu programla ilgili modül ve yeterlikleri almış olmalıdır. 

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;

  • Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
  • Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
  • Ölçme sonuçları program sonunda değerlendirilecektir.
  • Eğitim kurumunda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.

BELGELENDİRME

Sertifika programlarında; meslek elemanlarının sahip olduğu yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilir. Bu programlarda mesleğin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

  • Sertifika öğretim programı sürecinde bireylerin tamamladığı modüller, aldığı eğitimin tümü ve kazandıkları yeterlikler belgelendirilir.
  • Öğretim programının sonunda mesleğin yeterliklerini kazanan bireylerin aldığı belgeler mevzuat doğrultusunda sertifikada değerlendirilir. Bireyler mesleğin düzeyine göre mesleğinde sertifika alabilir.
  • Bireyler gelecekte meslek değiştirmek veya mesleğin ilişkili olduğu diğer mesleklere geçmek amacıyla eğitim almak isterse, kazandığı yeterlikler değerlendirilecektir.
  • Fark modüllerini tamamlayanlar ikinci bir meslekte kendini yetiştirebilecektir.
  • Öğretim programından ayrılan bireyin kazandığı yeterlikler belgelendirilerek istendiğinde diğer sertifika programlarında değerlendirilir.
  • Mesleğin seviyesine ve yeterliklerine sahip olanlar sertifika almaya hak kazanır ve ilgili iş yerlerinde çalışabilirler.

YATAY VE DİKEY GEÇİŞLER

Mesleğe yönelik geniş tabanlı yeterlikler kazandırmak hedeflenmiştir.

  • Eğitimin sonunda, mesleğinde sertifika alan birey gerektirdiğinde fark eğitimi alarak diploma programını tamamlayabilir.
  • Mesleki eğitim alan veya bitirmiş olan birey; gerekli modülleri tamamlayarak alandaki diğer meslekler arasında geçiş yapabilir.

EĞİTİM SÜRESİ

  • Meslek programının toplam eğitim süresi 720 saat olarak planlanmıştır. Eğitim süresinin okul, işletme ve bireysel öğrenme için ayrılmış dağılımı, modüller ile ilgili açıklamalarda belirtildiği gibi uygulanır.

ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ

Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanır.

  • Eğitimciler bireylere rehberlik eder.
  • Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.
  • Bireylerin aktif olması sağlanır.
  • Bireyler araştırmaya yönlendirilir.
  • Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilir.
  • Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.

ÖĞRENCİ/KURSİYER KAZANIMLARI

Programın sonunda mesleğe yönelik olarak öğrenci / kursiyer;

  • Mesleğin ait olduğu alandaki temel bilgi ve becerileri kazanabilecektir.
  • Alanın gerektirdiği temel yeterliklere sahip olabilecektir.
  • Mesleğin gerektirdiği işleri yapabilecektir.
  • Mesleğin gerektirdiği özel mesleki yeterlikleri kazanabilecektir.
  • Öğrenci/Kursiyer merkezli daha aktif ve kendi hızına göre öğrenme olanağı tanıyan kazanımlara sahip olabilecektir.

EĞİTİM-ÖĞRETİM FAALİYETLERİ

Sertifika programında yer alan modüllerde öngörülen eğitim öğretim uygulamaları yapılır. 

MODÜL VE İÇERİKLERİ

  • Öğrenme süresi her modül için toplam 40 saattir.
  • Kazandırılacak yeterliğe bağlı olarak her modül 40/8, 40/16, 40/24, 40/32 ve 40/40 olabilir.
  • Modüllerde önerilen bu süreler öğrenme faaliyetlerindeki teorik ve uygulamalı tüm içeriği kapsar.
  • Modül içeriğindeki öğrenme faaliyetinin uygulanması imkânı olmadığında, diğer okullarla ve işletmelerle iş birliği çerçevesinde uygulamalar yapılabilir.
  • Kursiyer/öğrencinin önceden kazandığı yeterlikleri tekrar alma zorunluluğu yoktur.
  • Modül ve yeterlikler programdaki uygulama sırasına göre alınacaktır.
  • Programda yer alan modül ve yeterliklerin uygulama sırası zümre kararı ile belirlenir.

NOT: Müşteri Asistanı programı yeterlikler tablosu ve modülleri aşağıda verilmiştir.

YETERLİLİK VE MODÜL TABLOSU

NO YETERLİLİKLER MODÜLLER SÜRE
1 Halkla ilişkiler kavramını incelemek Halkla İlişkiler Kavramı 40/40
2 Kişilerle ikna edici iletişim kurma yöntemleri Etkin İletişim-1 40/40
3 Kişilerle ikna edici iletişim kurma yöntemleri Etkin İletişim-2 40/40
4 Beden dilini kullanmak Beden Dili ve Hitabet 40/40
5 Hukuk kurallarına uygun davranmak Toplumsal Düzen 40/40
6 Müşteri ile sağlıklı iletişim kurmak Müşteri İle İletişim 40/40
7 Müşteri memnuniyetini arttırmak Müşteri Memnuniyeti 40/40
8 Müşteri özelliklerini tespit etmek Müşteri özellikleri 40/40
9 Kişilerle sağlıklı iletişim kurma yöntemleri Sağlıklı İletişim 40/40
10 İşçi sağlığı mevzuatına uymak ve iş güvenliği önlemlerini almak İş Güvenliği ve İşçi Sağlığı 40/40
11 Türkçe’yi doğru konuşmak Diksiyon 1 40/40
12 Türkçe’yi doğru konuşmak Diksiyon 2 40/40
13 Bilgisayar temel donanım ve programlarını kullanmak Bilgisayar Kullanma 40/40
14 Telefonla iletişimi sağlamak Telefonla İletişim-1 40/40

Telefonla iletişimi sağlamak Telefonla İletişim-2 40/40
15 İş hayatında sağlıklı ve etkili iletişim kurmak ve sürdürmek İş Hayatında İletişim 40/40
16 Karşılaştığı problem çerçevesinde uygun yöntemler uygulamak Problem Çözme 40/40
17 Tanıtım yazıları, davetiye, açılış konuşması, broşür, el ilanı, afiş, basın bülteni, basın bildirisi, basın kiti ve raporunu kurallarına göre hazırlamak Mesleki Yazışmalar 40/40
TOPLAM 720/720